Tuesday, February 2, 2010

Food service lab-- menu sarapan pagi

Woohoo! Saya sangat gembira dan kembang bah! Coursemate saya yang disayangi, Maria beritahu cheryl : saya ada ikut blog kau lah, saya sangat suka blog kamu! cheh wa! kembang aku ni...rupa-rupa bukan sahaja kawan KL yang baca, kawan Bumiputra kat Sabah pun baca.
Cheryl nak ucapkan banyak-banyak terima kasih dan saya akan lebih beri perhatian kpd blog ni dan tulis banyak gila ya!
Apa saya buat hari ini? Hari ini merupakan hari yang special, sebab selepas 2 tahun saya tidak masuk lab, lab coat pun tertinggal kat rumah KL, saya memasuki lab lagi bah....Food Service lab
Saya belajar cara menyedia sarapan pagi (breakfast menu)
Inilah makmal perkhidmatan makanan...s
sayuran yang sekalian sudah bersedia untuk dimasak
Ini merupakan hot water dispenser...canggih nya..tak yah masak air panas..terus saja tekan dapat air panas
Ini salah satu lagi yang canggih...dish washer...tidak tahu guna (kesiannya)
Cake mixer yang gila besar...mak saya pasti suka!

Saya dan Maria memotong YAO CHAR KUOY
Tengah menyusun telur masin..

Telur masin yang berada di kiri dikupas oleh si cheryl
Telur masin yang berada di kanan dikupas oleh si Alvin
Jangan tanya kenapa saya punya sudah koyak padahal si alvin kupas licin sial
Saya tidak tahu saya ada masalah kupas kulit telur masin =.=
Telur masin akhirnya habis dipotong dan disusun

Ganola bar yang sedap dan manis nya!!! Dibuat daripada cornflakes, raisin, madu, almond
Muffin yang comel


Saya dengan menu sarapan pagi, ada pancake, bubur ayam, muffin, ubi kayu dengan sambal
dan banyak lagi yang saya pun tidak tahu nama.

Ini bubur ayam yang dimasak dan disediakan oleh kumpulan saya! Bangga nya!
Jangan main-main, banyak kawan suka gila dengan bubur ayam ni
Ahli kumpulan saya yang disayangi! Maria, Kartika, Alvin Teng, Tong tong

Ini KAWAN SIU yang memang disayangi selama-lama!

2 comments:

ma-ria said...

hye!!haha
dis tyme ada nama sy dlm blog kamu nie..>_<!!

cHeRyL said...

haha! ya bah!
setiap minggu tangkap gambar pasti nama kau timbul kat blog sy setiap kali sys tulis!haha >.<